– Tillsammans med våra kunder vill vi bidra till att bygga en långsiktigt hållbar framtid här i Mölndal, säger Tina Nordstrand, kontorschef för SEB i Mölndal/Härryda. (Foto: Rosie Alm)
Vi vill inte vara en bank i mängden. Vi vill vara bäst. Ambitionen är att med stark lokal närvaro leverera snabb service och bemötande i världsklass.
– Vi har haft en stark tillväxt här i Mölndal under de senaste åren. Det vill vi fortsätta med, säger Tina Nordstrand, kontorschef för SEB i Mölndal/Härryda.
Hon tar emot i de öppna, ljusa och fräscha lokalerna i Krokslätts Fabriker. Mölndal/Härryda som är kontorets upptagningsområde är, säger hon, en spännande och snabbt växande marknad.
– Nyckeln till framgången är stark lokal närvaro, tillgänglighet och ett genuint engagemang från vår sida. Våra kunder ska känna att vi på bästa sätt vill vara en verklig hjälp i deras vardag. Det gäller både privatpersoner och företag.
Tina Nordstrand betonar att SEB är och ska vara en bank för alla, i livets alla skeden.
– Vi finns till för våra kunder i alla omständigheter. För företagskunder från nystart till ägarförändring, under framgång och stark tillväxt, kanske även utomlands, men också när det är motigt och svårt.
– Vi vet att många har det kämpigt just nu på grund av pandemin. De ska veta att vi verkligen bryr oss och vill hjälpa var och en genom konkreta lösningar i deras specifika situation.
En sak är säker, SEB har en samlad bred och hög kompetens inom alla kunskapsområden som efterfrågas. Utöver självklar rådgivning i bankfrågor, finns expertis tillgänglig även i pensions- och försäkringsärenden.
– Enkelhet, trygghet och hållbarhet tydliggör på ett utmärkt sätt våra mål och prioriteringar, påpekar Tina Nord-strand. Det handlar i grunden om att alltid erbjuda snabb, effektiv service och inte minst avancerad rådgivning.
Att till exempel stödja företag till hållbar tillväxt och hållbara investeringar och att ge privatkunder råd om både långsiktigt sparande och hjälp vid bostadsköp. Allt handlar om att göra vardagen enkel och att samtidigt skapa beredskap för oväntade händelser.
– Med goda råd, individuella lösningar och snabba beslut vill vi hjälpa våra kunder att förverkliga sina idéer och drömmar. Det förutsätter goda, tillitsfulla och långsiktiga kundrelationer. Varför inte en årlig genomgång då vi samtalar om både nutida och framtida behov?
Då gäller det att ha en bra, stor och etablerad bank med resurser bakom sig, en bank som SEB. Det handlar om både tillit och trygghet.
– Om vi vet vart kunden är på väg, vilka mål och ambitioner man har och hur behoven ser ut, så kan vi med våra olika kompetenser inom vårt nätverk göra verklig skillnad.
”För andra året är SEB utsedd till årets affärsbank 2020. De starkaste områdena är service, bemötande och digitala tjänster.”